Bagaimana Mempunyai Sistem Penghadaman yang Sihat

Bagaimana Mempunyai Sistem Penghadaman yang Sihat

Jika anda ingin tahu bagaimana untuk mempunyai sistem penghadaman yang sihat, maka anda perlu untuk memulakan dengan mengubah cara anda berfikir.

Kebanyakan orang mempunyai sistem pencernaan yang sangat tidak sihat, dengan kembung, gegaran, semangkuk lembap atau cirit-birit, dan mungkin alahan kepada makanan tertentu, juga. Ini adalah cukup buruk dalam dirinya, tetapi ia juga menghalang nutrien daripada diet anda daripada diserap. Jadi, pada hakikatnya, anda kelaparan diri sendiri juga.

Yang menjelaskan mengapa anda mungkin kelihatan begitu lapar.

Pemikiran arus perdana berpandangan bahawa protein haiwan adalah baik untuk anda. Dan yang lebih yang lebih baik.

Kebanyakan orang sedikit sedar bahawa makanan yang diproses tidak melakukannya, banyak yang baik, tetapi terus makan juga.

Jadi mari kita menghancurkan beberapa pemikiran di sebalik pemikiran arus perdana.

Manusia adalah omnivor, bukan karnivor. Jadi protein haiwan boleh dimakan dalam jumlah yang kecil, mungkin sekali atau dua kali seminggu, dan bukannya beberapa kali sehari.

Protein haiwan secara semula jadi digunakan dengan tulang oleh semua pemakan daging kecuali manusia. Walau bagaimanapun, kerana ia memerlukan bahan-bahan tulang, terutamanya kalsium, untuk mencerna, maka ini diperoleh dari bahagian-bahagian badan anda, terutamanya tulang anda sendiri.

Memasak (atau pemprosesan seperti dalam susu) protein haiwan memusnahkan kira-kira separuh daripada protein. Suhu tinggi merosakkan lemak, yang membawa kepada pembangunan kolesterol 'buruk'.

Makanan yang diproses (gula putih, tepung putih, dan lain-lain) memindahkan sebahagian daripada makanan yang penting untuk penghadaman yang lengkap. Sebagai contoh, tidak ada masalah kesihatan atau penghadaman yang akan timbul dari makan seluruh tebu. Walau bagaimanapun, dengan memakan gula putih, badan anda mencari untuk nutrien yang hilang di tempat lain dalam badan anda.

Ini membawa kepada ketidakseimbangan nutrien, jadi ketidakseimbangan kesihatan. Penghadaman mengambil banyak tenaga, jadi ini boleh menjadi salah satu kawasan yang pertama yang mempunyai masalah.

Pengingesan tinggi pemanis tiruan, bahan pengawet, pewarna, makanan tambahan, dan lain-lain tidak mudah diserap atau digunakan oleh badan anda dan boleh menyumbang kepada masalah kesihatan yang tidak menyenangkan dan serius kemudian jika tidak lebih awal dalam hidup anda.

Gabungan semua makanan ini boleh membawa kepada masalah pencernaan yang serius.

Jika anda boleh mengurus untuk mengubah hanya satu, anda mungkin melihat perbezaan. Jika anda boleh terus berubah satu demi satu, maka itu mungkin semua yang anda perlu lakukan untuk menyelesaikan ketidakseimbangan sistem penghadaman anda sepenuhnya.

Merawat punca, pemakanan yang tidak baik, dan kesan akan hilang dengan sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar