Rawatan Alternatif Batu Buah Pinggang - Pas Batu Buah Pinggang di Days

Rawatan Alternatif Batu Buah Pinggang - Pas Batu Buah Pinggang di Days

Trend terbaru untuk penyakit ini adalah orang yang cuba rawatan alternatif untuk batu karang. Jelas sekali, ramai orang masih menggunakan yang baik, air fesyen lama untuk memulakan rawatan mereka tetapi terdapat banyak ubat semula jadi lain yang anda juga boleh menggunakan.

Untuk mempercepatkan lulus batu anda secara semula jadi, mencuba pelbagai ubat-ubatan, makanan, makanan tambahan, herba dan juga vitamin. Artikel ini akan memberikan anda terbukti, mengkaji cara-cara untuk memulakan rawatan rumah anda.

Rawatan alternatif untuk Batu Buah Pinggang

1. Jelas sekali cara yang paling berkesan dan paling mudah untuk lulus batu adalah untuk minum air yang banyak. Tetapi nampaknya ramai yang keliru pada berapa banyak, bila dan apa jenis? Berikut adalah beberapa fakta penting tentang air. Anda harus cuba untuk minum kira-kira 8 auns air bagi setiap 1 jam anda terjaga. Ia telah terbukti membantu untuk minum air suling kerana ia adalah bebas daripada semua mineral yang boleh menambah kepada komposisi batu-batu.

2. Serat dan bran sangat penting kerana ia membantu mencuci buah pinggang. Anda harus cuba untuk makan sekurang-kurangnya 6 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran sehari. Semua bijirin anda harus bijirin penuh dan anda harus cuba untuk mencari hidangan yang tinggi dengan serat. Anda juga harus cuba untuk makan bijirin bran sehingga batu anda lulus.

3. Ubat-ubat herba juga amat popular. Satu herba yang mendapat banyak maklum balas positif adalah saru. Juniper membantu dengan penyembuhan dan mengembalikan buah pinggang. Juniper berfungsi begitu cepat bahawa sakit buah pinggang akan hilang serta-merta selepas mengunyah buah. Juniper boleh didapati di kedai-kedai makanan yang paling semula jadi.

4. Halia juga sangat berkesan kerana ia membantu dengan pembersihan usus dan buah pinggang.

5. Bersenam juga penting jika anda sedang mencari untuk lulus batu-batu kerana senaman menyebabkan batu-batu beralih. Ia terbukti bahawa peralihan batu lebih cenderung untuk lulus selepas senaman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar